محل تبلیغات شما

"یک نکته هست، بنده در باب علامه طباطبائی عرض کردم کسانی علامه طباطبائی را وسیله قرار داده اند دانسته و ندانسته  که اول قرب فرائض علامه طباطبائی را حذف کنند و مرتبه وَلایت و مرتبه اصیل انسان که آنسویِ و ورای طرح همه علوم در علت و معلول است. علاوه بر اینکه اینطور کردند، {می خواهند} قرب نوافل علامه طباطبائی و عقل حکمی را هم بکشانند به عقل سخیف منحوس غرب زده مضاعف یهودی و ماسونی. هم این است و هم آن. مساله عبارت از این است – شهید مطهری هم همینطور است -  {برای علامه طباطبائی} آنچه اصالت داشت یک مرتبه ای است که ورای علل است. علل هم به جای خودش صحیح است، ما اگر علل را هیچ و پوچ بگیریم که اصلا یک نادرویشِ اصلا هیچی! بعد هر چه توی گوشمان هم بزنند قبول می کنیم می گوئیم آقا ما اصلا کار به ت نداریم! می بینید؟ آن وقت بعد که شما می بینید یک عده ای آمده اند همه چیز. علامه طباطبائی که همچو کاری نمی کند، همه اش که علت نیست، علت مال "روز" است، "روز در کسب ادب کوش که می خوردن روز/دل چون آینه در زنگ ظلام اندازد"، کسب است و اختیار است و رسیدگی به علت و معلول. علت و معلول هم که امروز پیداست علم و صنعت و تکنولوژی است، نمی شود که انسان. اما همه {علت و معلول و علم و صنعت و تکنولوژی} برای چی؟ برای اینکه همواره بیشتر قرب فرائض ما به الله و آن الله قرآنی {باشد}."

"امت"، "ملت"، "جامعه" – قسمت سوم

"امت"، "ملت"، "جامعه" – قسمت دوم

"امت"، "ملت"، "جامعه" – قسمت اول

هم ,علامه ,طباطبائی ,یک ,معلول ,مرتبه ,علامه طباطبائی ,و معلول ,است و ,علت و ,و صنعت

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

apple iran